MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

İMAN VE İSLAM

<< 113 >>

DEVAM: 15- İman'ın Zayıflaması

 

5. Ashabdan Bir Adam (r.a.)

 

406 (1) Alkame el-Müzeni, ashabdan bir adam'dan bildirir: Medine'de aralarında Ömer b. el-Hattab'ın da bulunduğu bir meclisteydim. Ömer oradakilerden bir adama:

 

"Ey Filan! Resulullah'ın İslam'ı anlatırken ne dediğini işittin?" diye sorunca, adam şöyle dedi:

 

"Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in: ''İslam beş yaşındaki deve gibi (genç bir dava olarak) başladı. Sonra altı yaşına girdi. Sonra yedi yaşına girdi. Sonra sekiz yaşına girdi. Sonra da (gücünün doruğuna ulaşacak şekilde) dokuz yaşına girdi (ki sonrasında zayıflamalar başlayacaktır)'' buyurduğunu işittim." Bunun üzerine Ömer:

 

"Dokuz yaşından sonra artık zayıflama gelir" dedi.

 

Bu Hadis Zayıftır

 

Diğer tahric: Ebu Ya'la 1/171 (192)

 

 

 

407 (2) Alkame b. Abdillah el-Müzeni, ashabdan bir adamdan bildirir: Medine'de aralarında Ömer b. el-Hattab'ın da bulunduğu bir meclisteydim. Ömer oradakilerden bir adama:

 

"Ey Filan! Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in ne dediğini işittin?" diye sorunca, adam şöyle dedi:

 

"Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)'in: ''İslam beş yaşındaki deve gibi (genç bir dava olarak) başladı. Sonra altı yaşına girdi. Sonra yedi yaşına girdi. Sonra sekiz yaşına girdi. Sonra da (gücünün doruğuna ulaşacak şekilde) dokuz yaşına girdi (ki sonrasında zayıf/amalar başlayacaktır'' buyurduğunu işittim." Bunun üzerine Ömer: "Dokuz yaşından sonra artık zayıflama gelir" dedi.

 

Bu Hadis Zayıftır

 

 

6. Kürz b. Alkame (r.a.)

 

408 (1) Kürz b. Alkame el-Huzai anlatıyor: Adam'ın biri: "Ey Allah'ın Resulü! İslam'ın varacağı nihai bir yer olacak mı?" diye sorunca, Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem):

 

''Evet! Allah diledikten sonra Araplardan olsun Arap olmayanlardan olsun hayır dilediği her bir haneye İslam dinini sokacaktır'' karşılığını verdi. Adam:

 

"Sonra ne olacak?" diye sorunca, Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Sonra karanlıkları andıran fitneler baş gösterecektir'' karşılığını verdi. Adam:

 

"Olamaz! Allah dilerse bu olmayacaktır!" deyince, Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem):

 

''Canım elinde olana yemin olsun ki bu olacaktır! Sonra kuyruğu üzerinde duran yılanlar gibi birbirinizin boyunlarını vurmaya başlayacaksınız'' buyurdu.

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

Ahmed der ki: Süfyan'a Zühri'nin aktardığı ''Esavide subbe'' ifadesinin anlamını sorulunca, Süfyan: "Kuyruğu üzerine duran siyah yılanlardır" demiştir.

 

Diğer tahric: Taberani, el-Mu'cemu'l-kebir'de (19/444) ve Hakim (1/40)

 

 

 

409 (2) Kürz b. Alkame el-Huzai der ki: Bedevinin biri: "Ey Allah'ın Resulü! İslam'ın varacağı nihai bir yer olacak mı?" diye sorunca, Allah Resfılü (sallallahu aleyhi ve sellem):

 

''Evet! Allah diledikten sonra Araplardan olsun Arap olmayanlardan olsun hayır dilediği her bir haneye İslam dinini sokacaktır'' karşılığını verdi. Bedevi:

 

"Ey Allah'ın Resulü! Sonra ne olacak?" diye sorunca, Allah Resfılü (s.a.v.): ''Sonra karanlıkları andıran fitneler baş gösterecektir'' karşılığını verdi. Bedevi:

 

"Olamaz! Allah dilerse bu olmayacaktır!" deyince, Allah Resulü (s.a.v.): ''Canım elinde olana yemin olsun ki bu olacaktır! Sonra kuyruğu üzerinde duran yılanlar gibi birbirinizin boyunlarını vurmaya başlayacaksınız'' buyurdu.

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

 

 

410 (3) Kürz el-Huzai der ki: Bedevinin biri Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem)'e geldi ve:

 

"Ey Allah'ın Resulül Bu işin (dinin) varacağı nihai bir yer olacak mı?" diye sordu. Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu:

 

''Evet! Allah diledikten sonra Araplardan olsunı Arap olmayanlardan olsun hayır dilediği her bir haneye İslam dinini sokacaktır. Sonra karanlıkları andıran fitneler baş gösterecek ve kuyruğu üzerinde duran yılanlar gibi birbirinizin boyunlarını vurmaya başlayacaksınız. Böylesi zamanlarda insanların en hayırlıları Rabbine yönelmek ve kötülüklerini insanlara bulaştırmamak için dağlara çekilen kişiler olacaktır" buyurdu.

 

Bu Hadis Sahihtir

 

Ahmed der ki: "Muhammed b. Mus'ab el-Kurkusani'den gelen rivayette Kürz el-Huzai yerine Kürz b. Hubeyş el-Huzai ismi zikredilir. "