MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

KİTABU’L-İLİM

<< 170 >>

9- Bildiği ilmi Gizleyen veya Bildiğiyle Amel Etmeyen veya ilmi Allah Rızası için Öğrenmeyen Kişilere Yapılan Uyarılır

 

1. Ebu Hurayra (r.a.)

 

643 (1) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Kendisine sorulan bir meseleyi bildiği halde gizleyip cevap vermeyen kişiye kıyamet gününde ateşten bir gem vurulur.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

 

 

644 (2) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Kendisine sorulan bir meseleyi bildiği halde gizleyip cevap vermeyen kişiye Allah kıyamet gününde ateşten bir gem vurur.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

 

 

645 (3) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Kendisine sorulan bir meseleyi bildiği halde gizleyip cevap vermeyen kişiye Allah kıyamet gününde ateşten bir gem vurur.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

 

 

646 (4) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Kendisine sorulan bir mese!eyi bildiği halde gizleyip cevap vermeyen kişiye kıyamet gününde ateşten bir gem vurulur.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

 

 

647 (5) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Kendisine sorulan bir mese!eyi bildiği halde gizleyip cevap vermeyen kişiye kıyamet gününde ateşten bir gem vurulur.''

 

Bu Hadis Hasendir.

 

Diğer tahric: İbn Mace, mukaddime 1/97 (261)

 

 

 

648 (6) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Bildiği bir bilgiyi gizleyen kişiye kıyamet gününde ateşten bir gem vurulur.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

 

 

649 (7) Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

 

''Bildiği bir bilgiyi gizleyen kişiye kıyamet gününde ateşten bir gem vurulur.''

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

Diğer tahric: İbn Mace, mukaddime 1/97 (265), İbn Hibban 1/55 (95) ve Hakim (1/102, "sahih")

 

Heysemi (1/163) ravilerinin güvenilir olduğunu söylemiştir.