10- Hayızlı Kadının Kendisinden Gelen Kanın Hayız Kanı mı
Yoksa Özür Kanımı Olduğuna Dair Dikkat Ederek Amel Etmesi
1. Hz. Aişe (r.anha)
- - (-)
2600 (1)- Hz. Aişe der ki: Ümmü Habibe binti Cahş: "Ben
özür kanı (istihaze) görüyorum" diyerek bu konuda Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'den fetva istedi. Bunun üzerine Nebi (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): ''Bu, sadece damar akıntısıdır. Guslet ve namaz kıl'' buyurdu. Bundan
sonra Ümmü Habibe her namaz vakti gusletmeye başladı. İbn Şihab der ki:
"Allah Resıılü (Sallallahu aleyhi ve Sellem), ona her
namaz vakti gusletmesini emretmedi. Bunu kendisi öyle yaptı."
-Sahihtir-
2601 (2)- Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in eşi
Aişe der ki: Abdurrahman b. Sa'd b. Zurare'nin eşi Ümmü Habibe yedi yıl boyunca
özür kanı (istihaze) gördü. Bu durumu Resulullah {Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'e şikayette bulununca, Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bu, hayız
kanı değildir. Bu, bir damar akıntısıdır. Hayız günlerin geldiği zaman namazı
terk et. Hayız günlerin bittiği zaman da guslet sonra da namazını kıl''
buyurdu. Ümmü Habibe her namaz vakti gusleder sonra namaz kılardı. O, kız
kardeşi Zeyneb binti Cahş'ın leğeninde yıkanır ve kanın kırmızılığı suya üstün
gelirdi.
-Sahihtir-
2602 (3)- Hz. Aişe bildiriyor: Ümmü Habibe binti Cahş,
Abdurrahman b. Avf'ın nikahı altındaydı. O, özür kanı görüyor ve
temizlenemiyordu. Bu durumu Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e
zikredilince şöyle buyurdu: ''Bu, hayız kanı değildir. Buı rahimde olan bir
rahatsızlıktır. Daha önceki hayız gün/eri süresine baksın ve (her ay) o süre
boyunca namazı terk etsin. Bu süre bitince de her namaz vaktinde gus/etsin ve
öyle namaz kılsın.''
-Sahihtir-
2603 (4)- Hz. Aişe bildiriyor: Ümmü Habibe binti Cahş yedi
yıl boyunca özür kanı gördü. O, Abdurrahman b. Avf'ın eşi idi. Bu durumu
Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e sorunca, Resulullah (sallallahu
aleyhi ve sellem): ''Bu, bir damar akıntısıdırı hayız kanı deği/dir. Sen gus/et
ve öyle namaz kıl'' buyurdu. Ümmü Habibe her namaz vaktinde guslederdi.
-Sahihtir-
2604 (5)- Hz. Aişe der ki: Yedi yıl boyunca özür kanı gören
Ümmü Habibe binti Cahş -ravi Ebu Kamil, sadece: "Ümmü Habibe" dedi Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem)'e gelerek bu durumunu şikayette bulunup bir fetva
istedi. Bunun üzerine Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Bu, hayız
kanı değildir. Buı bir damar akıntısıdır. Guslet ve öyle namaz kıl'' buyurdu.
Ümmü Habibe her namaz vakti gusledip öyle namaz kılardı. 0, leğenin içinde
yıkanır ve kanın kırmızılığı suya hakim olduğu halde yine namaz kılardı.
-Sahihtir-
2605 (6)- Urve, Aişe'den bildiriyor: Ümmü Habibe, ResuluIlah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e özür kanının durumunu sordu. Hz. Aişe de:
"Onun (içinde yıkandığı) leğenini kan ile dolu bir vaziyette gördüm"
dedi. Bunun üzerine ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Daha önce
hayzının seni namazdan alıkoyduğu (günler) kadar bekle ve sonra gusledip namaz kıl''
buyurdu.
-Sahihtir-
Diğer tahric: Müslim, hayd 3/264 (334), Ebu Davud, taharet
1/72 (279) ve Nesai, taharet 1/182 (352) rivayet ettiler.
2606 (7)- Urve'nin Ümmü Habibe binti Cahş'tan bildirdiğine
göre o, özür kanı gördü ve bu durumu ResuluIlah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e
sordu. Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem) ona her namaz vakti gusletmesini
emretti. 0, guslettiği zaman leğende kan kırmızısı suyu kapladığı halde kalkıp
namaz kılardı.
-Sahihtir-
2607 (8)- Urve, Ümmü Habibe binti Cahş'tan bildiriyor:
"Bu durumumu Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'e şikayette
bulunduğumda, Allah Resulü (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Bu, hayız kanı
değildir. Buı bir damar akıntısıdır, guslet (ve namaz kıl)" buyurdu. Ravi
der ki: "Ancak o her namaz vakti guslederdi. O, leğende gusleder ve kanın
sarılığını leğende görürdü."