MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

NAMAZ’IN KILINIŞI

<< 587 >>

14- Kişi Namazda, Başkasının Okumasını Karıştıracak ise Sesli Okumasının Yasaklanması

 

1. Hz. Ali (r.a.)

 

- - (-)

4641 (1)- Hz. Ali bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) kişinin yatsı namazından önce ve sonra yanında namaz kılan arkadaşlarının şaşırmasına sebep olur diye okurken sesini yükseltmesini yasakladı."

 

[Zayıf]

 

Heysemi (3595) der ki: "Hadisi Ahmed b. Hanbel ve Ebu Ya'la rivayet etmiş olup ravilerinden Leys zayıftır,"

 

 

 

4642 (2)- Hz. Ali bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) akşam ve yatsı namazı arasında topluluğun birbirine karşı seslerini yükselterek okumalarını yasakladı."

 

[Hasen]

 

 

 

4643 (3)- Hz. Ali der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) kişinin yatsı namazından önce ve sonra yanında namaz kılan arkadaşlarının şaşırmasına sebep olur diye okurken sesini yükseltmesini yasakladı."

 

[Hasen]

 

 

 

2. Abdullah b. Ömer (r.a.)

 

- - (-)

4644 (1)- Abdullah b. Ömer bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) itikafa çekildi ve insanlara hutbe verip şöyle buyurdu: ''Sizden birisi namaza durduğu zaman şüphesiz ki Rabbiyle konuşmaktadır. Öyleyse kişi Rabbiyle ne konuştuğuna dikkat etsin. Namazda okurken kimse kimseye karşı sesini yükseltmesin.''

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: İbn Huzeyme (2237) rivayet etti.

 

 

 

4645 (2)- İbn Ömer der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Ramazan ayının son on gününde itikafa çekildi. Kendisine Mescid'de hurma dallarından bir oda yapılmıştı. Bir gün başını odadan çıkarıp: ''Namaza duran kişi Rabbiyle konuşmaktadır. Sizden biri Rabbiyle ne konuştuğuna dikkat etsin. Namazda okurken kimse kimseye karşı sesini yükseltmesin'' buyurdu.

 

[Hasen]

 

 

 

4646 (3)- İbn Ömer der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Ramazan ayının son on gününde itikafa çekildi. Kendisine Mescid'de hurma dallarından bir oda yapılmıştı. Bir gece başını odadan çıkarıp: ''Ey insanlar! Namaz kılan kişi namaza durduğu zaman şüphesiz ki Yüce Rabbiyle konuşmaktadır. Sizden biri Rabbiyle ne konuştuğuna dikkat etsin. Namazda iken kimse kimseye karşı sesini yükseltmesin'' buyurdu.

 

[Hasen]

 

 

 

3. Ebu Hureyre (r.a.) (r.a.)

 

- - (-)

4647 (1)- Ebu Hureyre (r.a.) bildiriyor: Abdullah b. Huzafe es-Sehmi namaza durdu ve sesli bir şekilde okumaya başladı. Bunun üzerine Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Ey İbnu Huzafe! Sesini bana değil Yüce Rabbine işittir'' buyurdu.

 

[-Sahihtir-]

 

Heysemi (3598) der ki: "Hadisi Ahmed b. Hanbel, Bezzar ve el-Mu'cemu'l-kebir'de "Ebu Seleme'den nakledildiğine göre Abdullah b. Huzafe" şeklinde başlayan bir ifadeyle Taberani rivayet etmiş olup Ahmed b. Hanbel'in ravileri Sahih'in ravileridirler."

 

 

 

4. Ebu Said el-Hudri (r.a.)

 

- - (-)

4648 (1)- Ebu Said el-Hudri (r.a.) der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Mescid'de itikafa çekilmişti. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) çadırından Mescid'de namaz kılanların okumasını işitiyordu. Bunun üzerine örtüyü açıp: ''Hepiniz Rabbinizle konuşmaktasınız. Kimse kimseyi rahatsız etmesin ve kimse kimseye karşı sesini yükseltmesin -veya- namazda iken kimse kimseye karşı sesini yükseltmesin'' buyurdu.

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Ebu Davud 2/38 (1331), Hakim (1/311) ve Beyhaki (3/11) rivayet ettiler.

 

 

 

5. Enes (r.a.)

 

- - (-)

4649 (1)- Enes der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Ebu Bekr ve Ömer (nafile namazda) sesli bir şekilde okumazlardı."

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Beyhaki (2/52) rivayet etti.

 

 

 

6. el-Beyadi

 

- - (-)

4650 (1)- el-Beyadi bildiriyor: İnsanlar namaz kılarken Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) çıkıp geldi. Yüksek bir sesle okuyorlardı. Bunun üzerine Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Namaz kılan kişi şüphesiz ki Yüce Rabbi ile konuşmaktadır. Kişi ne konuştuğuna dikkat etsin, okurken kimse kimseye karşı sesini yükseltmesin'' buyurdu.

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Abdurrezzak, salat 2/498 (4217), İbnu'l-Mübarek, Zühd 402 (1144) ve Beyhaki (3/12) rivayet ettiler.

 

Heysemi (2/265): "Ravileri Sahih'in ravileridir" dedi.