MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

NAMAZ’IN KILINIŞI

<< 614 >>

DEVAM: 24- Sabah Namazında ve Cuma günleri Sabah Namazında Kıraat

 

10. Ashabdan Bir Kişi

 

- - (-)

4838 (1)- Abdulmelik b. Umeyr der ki: Şebib Ebu Revh'in Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ashabından bir kişiden şöyle anlattığını işittim: "Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) sabah namazını kılarken Rum Suresini okuyup karıştırdı ve (namazı bitirince): "Karıştırmama sebep nedir?'' buyurdu. Şü'be der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) cemaatin abdesti gereği gibi almadıklarından ve vücutta pis kalan yerlerinin mevcudiyetinden bahsetti."

 

[-Sahihtir-]

 

Müsned'i tertip eden der ki: Bu hadis, "Güzel bir şekilde abdest almak" başlığı altında geçmişti.

 

 

 

11. İbn Ömer (r.a.)

 

- - (-)

4839 (1)- İbn Ömer der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in arkasında üç defa namaz kıldım. 0, üçünde de Secde Suresi'ni okudu."

 

[Hasen]

 

Müsned'i tertip eden der ki: Bu hadis "Bütün kıraatlerin şekli" başlığı altında geçecektir.

 

Heysemi (2/285) der ki: "Bunu Ahmed b. Hanbel rivayet etmiş olup ravilerinden Cabir el-Cu'fi, hakkında tenkit bulunmakla beraber Şu'be ve Sevri tarafından güvenilir kabul edilmiştir."

 

 

 

25- Sesli, Sessiz ve Tertil ile (Tane Tane) Okumanın Şekli

 

1. Hz. Ali (r.a.)

 

- - (-)

4840 (1)- Hz. Ali der ki: Ebu Bekr okuduğu zaman sessiz, Ömer ise sesli okurdu. Ammar ise okuduğu zaman her sureden biraz okurdu. Bu durum Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e zikredilince, Ebu Bekr'e: ''Niçin sessiz okumaktasın?'' diye sordu. Ebu Bekr: "Sesimi konuştuğum zata işittirmekteyim" karşılığını verdi. Ömer'e: ''Niçin sesli okuyorsun?'' dediğinde: "Şeytanı korkutmakta ve uykusu gelenleri uyandırmaktayım" karşılığını verdi. Ammar'a da: ''Niçin her sureden biraz okuyorsun?'' diye sorduğunda: "Kıraatime Kur'an'dan olmayan bir şeyi karıştırdığımı işittin mi?" diye sordu. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Hayır, işitmedim. Ancak Kur'an'nın tümü tayyibdir'' karşılığını verdi.

 

Diğer tahric: Beyhaki, Şuab'da (2612) rivayet etti.

4651 (1)'de geçmişti.