MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

BAYRAMLAR

<< 1064 >>

DEVAM: 4- Bayram Namazıyla ilgili Hususlar; Bayramda Sadaka Verilmesinin Emredilmesi

 

3. İbn Ömer

 

- - (-)

7831 (1)- İbn Ömer bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Ebu Bekr ve Ömer bayramlarda namazı hutbeden önce kıldırırlardı."

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari (963), Müslim (888), Tirmizi (531), Nesai (3/183) ve İbn Mace (1276) rivayet ettiler.

 

 

 

7833 (3)- Salim, babasından bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte bayram namazı kıldım. Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namazı ezansız ve kametsiz bir şekilde kıldırdı. Ondan sonra Ebu Bekr ile birlikte bayram namazı kıldım. O da namazı ezansız ve kametsiz bir şekilde kıldırdı. Ondan sonra (babam) Ömer ile birlikte bayram namazı kıldım. O da namazı ezansız ve kametsiz bir şekilde kıldırdı. Ondan sonra Osman ile birlikte bayram namazı kıldım. O da namazı ezansız ve kametsiz bir şekilde kıldırdı."

 

[Zayıf]

 

 

 

7834 (4)- Ahmed başka bir kanalla Abdullah b. Ömer'den bir öncekinin aynısını bildiriyor.

 

 

 

7835 (5)- Abdurrahman b. Rafi' el-Hadrami der ki: Ramazan bayramında İbn Ömer'i namazgahta gördüm. Hemen yanında da oğlu duruyordu. Bir ara oğluna: "ResuluIlah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in böylesi bir günde namazı nasıl kıldığını biliyor musun?" diye sorunca, oğlu:

"Bilmiyorum" dedi. Bunun üzerine İbn Ömer: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) hutbeden önce namazı kıldırırdı" dedi.

 

[Hasen]

 

 

 

7836 (6)- İbn Ömer bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Kurban ve Ramazan bayramlarında önce namazı kılar, sonra hutbeyi verirdi."

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

7837 (7)- Salim, babasından bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bayram namazına çıktığında ezansız ve kametsiz bir şekilde önce namazı kıldırdı, sonra da hutbeyi verdi."

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Nesai, es-Sünenu'l-kübriYda (1763) rivayet etti.

 

 

 

7838 (8)- Başka bir kanalla bu hadisin aynısını rivayet edilmiştir.

 

[-Sahihtir-]

 

7848 (10)' da tekrar edecektir.

 

 

 

4. Cabir b. Abdillah

 

- - (-)

7839 (1)- Ata, Cabir b. Abdillah'tan bildiriyor: "Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Ramazan bayramından önce namazı kıldırdı, sonra da hutbeyi verdi. Hutbeyi bitirince inip kadınların bulunduğu tarafa geldi ve onlara da nasihatlerde bulundu. Konuşurken Bilal'ın koluna dayanmıştı. Bilal da eteğini açmış, kadınlar içine sadakalarını atıyorlardı. Kadınlardan kimisi yüzüğünü, kimisi başka bir takısını atıp duruyordu."

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari (978), Müslim (885) ve Ebu Davud (1141) rivayet ettiler.

 

 

 

7840 (2)- Cabir b. Abdullah el-Ensiri der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bize bayram namazlarını ezansız ve kimetsiz bir şekilde kıldırdı. Namazdan sonra da lıutbeyi verdi. Hutbeden inince sadece Bilal ile birlikte kadınların bulunduğu tarafa gitti ve sadaka vermelerini söyledi. Bunun üzerine kadınlar küp e ve yüzüklerini Bilal'e doğru atmaya başladılar."

 

[Hasen]

 

 

 

7841 (3)- Cabir b. Abdullah der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bize bayram namazlarını ezansız ve kimetsiz bir şekilde kıldırdı. Namazdan sonra da asasına dayanarak erkeklere lıutbe verdi. Sonra kadınların bulunduğu tarafa gitti ve sadaka vermeleri yönünde teşviklerde bulundu. Bunun üzerine kadınlar küpelerinden, yüzüklerinden ve diğer takılarından Bilil'e doğru atmaya başladılar. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bayram namazının ne öncesi, ne de sonrasında nafile namaz kılmazdı."

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Nesai (3/182) rivayet etti.

 

 

 

7842 (4)- Cabir anlatıyor: Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte bir bayram namazına katıldım. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) hutbeden önce namazı ezansız ve kametsiz bir şekilde kıldırdı. Namazı bitirince Bilal'e dayanarak ayakta durdu. Allah'a hamdu sena ettikten sonra müslümanlara öğütler verip hatırlatmalarda bulundu. Allah'a itaat konusunda teşviklerde bulundu. Sonra yine Bilal ile birlikte kadınların bulunduğu tarafa gitti. Allah'a hamdu senalar etti, nasihatler verdi, takvalı olmalarını öğütledi, Allah'a itaat konusunda teşviklerde bulundu. Sonra: ''Sadaka verin! Zira çoğunuz cehennem ateşine odun olacaksınız!'' buyurdu. Kadınların arasından esmer yanaklı bir kadın kalkıp: "Ey Allah'ın Resulül Neden?" diye sorunca, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Çünkü çokça şikayetçi oluyor ve yapılan iyiliklere nankörlük ediyorsunuz'' buyurdu. Bunun üzerine kadınlar sadaka olarak gerdanlık, küpe ve yüzük gibi takılarından çıkarıp Bilal'in eteğine atmaya başladılar.

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Nesai (3/186) ve İbn Huzeyme (1460) rivayet etti.

 

 

 

 

7843 (5)- Cabir b. Abdillah der ki: "Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte bir bayram namazına katıldım. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) hutbeden önce namazı kıldırdı." Sonrasında ravi bir öncekinin aynısını zikreder.

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

7844 (6)- Cabir der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bayramlarda önce namazı kılar sonra hutbeyi verirdi."

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

7845 (7)- Cabir der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte bir bayram namazına katıldım. Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) hutbeden önce namazı ezansız ve kametsiz bir şekilde kıldırdı."

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

7846 (8)- Cabir der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in bayram gününde hutbeden önce ezansız ve kametsiz bir şekilde namazı kıldırdığını gördüm."

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

7847 (9)- İbn Abbas der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in, Ebu Bekr'in, Ömer'in ve Osman'ın arkasında bayram namazı kıldım. Hepsi de bayram namazını ezansız ve kametsiz olarak hutbeden önce kıldırdılar."

Ahmed başka bir kanalla Cabir'den aynısını bildiriyor.

 

7814 (4)'te geçmiştir.

 

 

 

7848 (10)- Salim, babasından bildiriyor: "Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bir bayram gününde namazgaha çıktı. Önce ezansız ve kametsiz bir şekilde namazı kıldırdı, sonra da hutbeyi verdi."

 

Ahmed başka bir kanalla Cabir'den aynısını bildiriyor.

 

7838 (8)' de geçmiştir.