MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

BORÇ

<< 2150 >>

5- Hz. Nebi {Sallallahu aleyhi ve Sellem}'in Borç Alması, ihtiyaç Durumunda Borçlanmanın Caiz Olması

 

1. Enes b. Malik

 

15874 Enes b. Malik der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) beni zengin bir Hıristiyana gönderdi ve eli bollaşınca geri ödemek şartıyla kendisine giysiler göndermesini istedi. Hıristiyan adama gelip: "Beni sana Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) gönderdi. Eli bollaşıncaya kadar kendisine giysi göndermeni istiyor" dedim. Hıristiyan ise: "Bu bolluk ne ve ne zaman olacak? Vallahi Muhammed'in ne bir hayvanı, ne de sürüsü var!" karşılığını verdi. Geri dönüp Hz. Nebi'in (Sallallahu aleyhi ve Sellem) yanına geldim. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) beni görünce: ''Allah'ın düşmanı yalan söylemiş! Zira ben kendisiyle alışveriş yapılanların en hayırlısıyım! Sizden birinizin yamalı elbiseler giymesi, yanında olmayan bir şeye güvenerek bir şey almasından daha hayırlıdır'' buyurdu.

 

[Zayıf]

 

Heysemi (6617) der ki: "Hadisi Ahmed rivayet etmiştir. Ayrıca el-Mu'cemu'levsat'ta Taberani ile şu ibare ile Bezzar rivayet etmiştir: "O (Muhammed), ekin (ekecek tarlası) ve süt veren (hayvanı) olmayan biridir."

 

 

2. Hz. Aişe (r.anha)

 

15875 Hz. Aişe der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in Uman veya Katar yapımı iki tane giysisi vardı. Bir defasında ona: "Bu iki giysinin kumaşları kalın. Hem seni terletiyor, hem de ağırlık yapıyor. Filan adam da kumaş getirmiş. Birini gönder de elin bollaşıncaya kadar sana iki giysi versin" dediğimde Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) birini gönderdi ve ödemesini eli bollaşınca yapmak üzere iki giysi istedi. Kumaş sahibi adam ise buna: "Muhammed'in maksadılli biliyorum! İki giysime el koymak istiyor" veya: "Paramı yemek istiyor" karşılığını verdi. Hz. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bunu duyunca: ''Yalan söylemiş! Zira hepsinden çok Allah'tan korktuğumu, hepsinden çok doğru sözlü ve emanet sahibi olduğumu biliyorlar'' buyurdu.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Tirmizi, buyu' 3/509 (1213, "hasen sahih") ve Nesai, buyu' 7/294 (4628) rivayet ettiler. Hakim (2/23) sahih olduğunu söylemiş, Zehebi bu hükmünde onu onaylamıştır.