ANA SAYFA             SURELER    KONULAR

 

RA’D

1

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ

 

المر تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ وَالَّذِيَ أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ

وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يُؤْمِنُونَ

 

1. Elif, Lam, Mim., Ra. Bunlar Kitabın ayetleridir. Sana Rabbinden indirilen haktır. Fakat insanların çoğu inanmazlar.

 

Yüce Allah'ın: "Elif, Lam, Mim., Ra. Bunlar Kitabın ayetleridir" buyruğuna dair açıklamalar daha önceden geçmiş bulunmaktadır.

 

"Sana Rabbinden indirilen" yani bu Kur'an "haktır." Müşriklerin: Sen bunu kendiliğinden uydurmaktasın, dedikleri gibi değildir. O halde bu Kitaba sımsıkı sarıl ve ondaki hükümler gereğince amel et. Mukatil der ki: Bu ayet-i kerime müşrikler: Muhammed Kur'an'ı kendiliğinden uydurmaktadır, demeleri üzerine inmiştir.

 

"men" "Ayetler" üzerine atf ile ref' mahallinde veya mübte da olarak merfu'dur. "Haktır" de onun haberidir. Bununla birlikte ism-i mevsulun şu takdirde cer mahallinde olması mümkündür: "Sana indirilenin ayetleri ... " Buna göre "haktır" kelimesinin merfu olması ise mübteda takdiri iledir. Bu da; "İşte hakkın kendisi odur" şeklindedir. Yüce Allah'ın (el-Bakara, 146-147) buyruğunun: "Onlar bilip, durdukları halde ... (bunun) hak olduğunu" şeklindeki okuyuşuna benzemektedir.

 

el-Ferra der ki: " ... en" başına "vav" harfi gelmiş olsa dahi "Kitab"ın sıfatı olarak cer mahallinde de kabul edilebilir. Şöyle denilmesi gibidir: "Bu mektub bize Ebu Hafs el-Faruk'dan gelmiştir." (Burada el-Faruk kelimesinin başına "vav" gelmiş olmakla birlikte Ebu Hafs'ın sıfatıdır). Şairin şu beyiti de bu kabildendir: "O efendi himmet ve gayretler sahibi ve savaşın kızıştığı yerlerde ordunun arslanı olan o hükümdara."

 

Bununla "efendi, himmet ve gayretler sahibi, ordunun arslanı hükümdara" demek istemektedir. "Fakat insanların çoğu inanmazIar.. "

 

SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E TIKLAYIN

 

Ra’d 2

 

 

 

ANA SAYFA             SURELER    KONULAR