DEVAM: 25. İSLAM DÖNEMİNDE NÜBUVVET ALAMETLERİ
حدثنا أبو
معمر: حدثنا
عبد الوارث:
حدثنا عبد العزيز،
عن أنس رضي
الله عنه قال:
كان
رجل نصرانيا
فأسلم، وقرأ
البقرة وآل
عمران، فكان
يكتب للنبي
صلى الله
عليه وسلم،
فعاد نصرانيا،
فكان يقول: ما
يدري محمد إلا
ما كتبت له،
فأماته الله
فدفنوه،
فأصبح وقد
لفظته الأرض،
فقالوا: هذا
فعل محمد
وأصحابه لما
هرب منهم،
نبشوا عن
صاحبنا
فألقوه،
فحفروا له
فأعمقوا،
فأصبح وقد
لفظته الأرض،
فقالوا: هذا
فعل محمد
وأصحابه،
نبشوا عن
صاحبنا لما
هرب منهم
فألقوه،
فحفروا له
وأعمقوا له في
الأرض ما استطاعوا،
فأصبح وقد
لفظته الأرض،
فعلموا: أنه
ليس من الناس
فألقوه.
[-3617-] Enes r.a.
dedi ki: "Hristiyan bir adam vardı. Müslüman oldu ve Bakara suresi ile Ali
İmran suresini okudu (öğrendi)." Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem'e de
katiplik yapardı. Bir hristiyanın hasta ziyaretinde bulundu.
Şöyle derdi: Muhammed,
benim ona yazdıklarımdan başka bir şey bilmiyor.
Daha sonra Allah onu
öldürdü. Onu defnettiler. Sabah olduğunda yer onu dışarı atmıştı. (Yakınları):
Bu Muhammed'in ve
arkadaşlarının işidir. Onlardan kaçınca (dinlerini terk edince) bizim
arkadaşımızın kabrini açtılar ve onu dışarıda bıraktılar deyip, ona daha derin
bir mezar kazdılar. Sabah olunca yine yer onu dışarı atmıştı. Yine:
Bu Muhammed'in ve arkadaşlarının
işidir. 0, onlardan kaçınca arkadaşımızın kabrini açtılar ve onu kabrin dışına
bıraktılar deyip, ona bir daha mezar kazdılar ve güçleri yettiği kadarıyla yeri
derinleştirdiler. Sabah olunca yine yer onu dışarı atmıştı. Böylece bu işin
insanlar tarafından yapılmadığını anladılar ve onu bu haliyle bıraktılar."
Fethu'l-Bari
Açıklaması:
Bu babtaki 38. (3616.)
hadis İbn Abbas'ın sıtmaya yakalanmış bedevi arabın kıssası ile alakah olan
hadistir. Bedevi: 0, oldukça yaşlı birisi üzerine kaynayıp coşan bir hummadır,
demişti. Bu hadise dair açıklamalar ileride Tıb bölümünde gelecektir. Bu
hadisin bu başlık altında zikredilmesi şöyle açıklanır. Bunun bazı rivayet
yoııarında Nübüwetin Alametleri bahsinde zikredilmesini gerektiren bir fazlalık
bulunmaktadır. Bu haliyle Taberani ve başkaları, Abdurrahman'ın babası Şurahbil
yoluyla rivayet etmişlerdir. ° da hadisi İbn Abbas'ın rivayetine benzer bir
şekilde zikrettikten sonra sonunda şunları söylemektedir: "Bunun üzerine
Nebi sallalliihu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: Madem bunu kabul etmiyorsun,
durum dediğin gibi olsun, Allah'ın kazası (takdiri) de olacaktır. Ertesi günü
akşama varmadan vefat etti." İşte bu fazlalık ile bu hadisin bu başlık
altında yer almasının sebebi de açığa çıkmış olmaktadır.