DEVAM: 63. Mesh'in
Yapılışı
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ رَافِعٍ
حَدَّثَنَا
يَحْيَى بْنُ
آدَمَ قَالَ
حَدَّثَنَا
يَزِيدُ بْنُ
عَبْدِ
الْعَزِيزِ
عَنْ الْأَعْمَشِ
بِإِسْنَادِهِ
بِهَذَا
الْحَدِيثِ
قَالَ مَا
كُنْتُ أَرَى
بَاطِنَ
الْقَدَمَيْنِ
إِلَّا
أَحَقَّ
بِالْغَسْلِ
حَتَّى
رَأَيْتُ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَمْسَحُ
عَلَى ظَهْرِ
خُفَّيْهِ
A'meş (bir evvelki
senedde yer alan hocaları yoluyla) Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir:
"Ben Resul-i Ekrem (sallallahu aleyhi ve sellem)'in mestlerin üst kısmına
meshettiğini görünceye kadar ayakların (mestlerin) alt kısmının meshedilmesinin
daha uygun olacağını zannediyordum."
AÇIKLAMA: Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’i
mestlerinin üstüne meshederken görünceye kadar mestlerin altının
meshedilmesinin daha uygun olacağı kanaatini taşıyormuş.
Hz.
İmam şahsi görüşüne göre, ayağın alt kısmını toza toprağa daha çok maruz
kalacağından mesh'e en layık olan kısmın mestin alt kısmı olacağı kanaatine
varmışsa da Resul-i Ekrem (s.a.v.)'i mestlerin üstüne meshederken görünce
mestlerin (altından çok) üstünün meshedilmesinin lüzumuna inanmıştır.