DEVAM: 107. İstihazalı
Kadın Hakkındaki Hükümler Ve "Ay
hali Olduğu Gün Sayısınca Namaz Kılmaz" Diyenler
حَدَّثَنَا
عِيسَى بْنُ
حَمَّادٍ
أَخْبَرَنَا
اللَّيْثُ
عَنْ يَزِيدَ
بْنِ أَبِي حَبِيبٍ
عَنْ
بُكَيْرِ
بْنِ عَبْدِ
اللَّهِ عَنْ
الْمُنْذِرِ
بْنِ
الْمُغِيرَةِ
عَنْ
عُرْوَةَ بْنِ
الزُّبَيْرِ
أَنَّ
فَاطِمَةَ
بِنْتَ أَبِي
حُبَيْشٍ
حَدَّثَتْهُ
أَنَّهَا
سَأَلَتْ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فَشَكَتْ
إِلَيْهِ
الدَّمَ
فَقَالَ
لَهَا رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
إِنَّمَا
ذَلِكَ
عِرْقٌ
فَانْظُرِي
إِذَا أَتَى
قَرْؤُكِ
فَلَا
تُصَلِّي فَإِذَا
مَرَّ
قَرْؤُكِ
فَتَطَهَّرِي
ثُمَّ صَلِّي
مَا بَيْنَ
الْقَرْءِ
إِلَى الْقَرْءِ
Urve b. Zübeyr'den
demiştir ki; Fatima bint Ebi Hubeyş, Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e
(istihaza) kanından şikayet edip (hükmünü) sordu. Rasulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) ona: "Bu bir damar (kanı)dır, (hayz kanı değil). Bak (mutad
olan) hayz günlerin geldiğinde namaz kılma; hayz günlerin geçince yıkan. İki ay
hali arasında namaz kılmaya devam et" buyurdu.
Diğer tahric: Nesai,
talak; tahare; hayz; İbn Mace tahare; Ahmed b. Hanbel
AÇIKLAMA: "Kar"kelime olarak hem hayz hem de
hayzdan temizlenme manalarına gelir. İbn Reslan, bu hadisin kar' kelimesinin
hayz manasında olduğunu söyleyenlere delil olduğunu söyler. Çünkü hayz'dan
diğer kar'a kadar namazın kılınması, kar' içinde ise terk edilmesi
emredilmektedir.
Rasulullah
(s.a.v.) kendisine istihaza kanının hükmünü soran Fatima bint Ebi Hubeyş'e,
onun bir damar kanı olduğunu, bu kan'ın hayız kanının mani olduğu şeylere mani
olmadığını söylemiştir. Bu hadis de evvelki hadislerin hükmünü te'yid eder.