SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 373 >>

DEVAM: 134. Elbiseye Bulaşan Meninin Hükmü

 

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ النُّفَيْلِيُّ حَدَّثَنَا زُهَيْرٌ ح و حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُبَيْدِ بْنِ حِسَابٍ الْبَصْرِيُّ حَدَّثَنَا سُلَيْمٌ يَعْنِي ابْنَ أَخْضَرَ الْمَعْنَى وَالْإِخْبَارُ فِي حَدِيثِ سُلَيْمٍ قَالَا حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ مَيْمُونِ بْنِ مِهْرَانَ سَمِعْتُ سُلَيْمَانَ بْنَ يَسَارٍ يَقُولُ سَمِعْتُ عَائِشَةَ تَقُولُ إِنَّهَا كَانَتْ تَغْسِلُ الْمَنِيَّ مِنْ ثَوْبِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَتْ ثُمَّ أَرَى فِيهِ بُقْعَةً أَوْ بُقَعًا

 

Süleyman bin Yesar Aişe (r.anha)'yı şöyle söylerken dinlemiştir: "Ben Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in elbisesinden meniyi yıkardım daha sonra elbisedeki temizleme izlerini görürdüm."

 

 

Diğer tahric: Buhari, vudu'; Müslim, tahare (benzeri); Tirmizî, tahare (benzeri);Nesai tahare; İbn Mace, tahare (benzeri); Ahmed b. Hanbel, VI, 142, 235.

 

AÇIKLAMA:     Bu Hadis, meninin pis olduğu görüşünü kabul edenlerin delil gösterdikleri hadislerden biridir. Çünkü Hz. Aişe Efendimizin elbisesindeki meniyi kendi kendine değil, Resulullah (s.a.v.)'in emri ile yıkamıştır. Eğer meni pis olmasaydı Efendimiz onu yıkamayı emretmez, Hz. Aişe de yıkamazdı. Aişe validemizin meniyi ovaladığını gösteren hadisler ise, İmam-ı A'zam'ın kavline göre, meninin kuru oluşuna hamledilir.

 

Meninin temiz olduğunu söyleyenler ise, buradaki yıkama işinin, istihbaba delalet ettiğini söylerler. Meninin temiz olup olmadığı hususunda ulemanın görüşleri 371. hadisin açıklaması içerisinde verilmiştik.

 

Mahir: Meni insanların konuşmaktan utandığı bir faliyet sonrası çıkar. Gidermeyi istemek garip değildir. Süt içtikten sonra ağzı çalkalamak süt'ün pis olduğundan değil, koku ve rahatsızlık verdiğindendir. Necis olmayan bir çok şey var ki yıkanır. Sadece yıkandığı için ona necaset isnadı yeterince güçlü değildir. Ümmü Habibe annemize gelince elbisede pislik görürse ifadesinin meni'yi kasdettiğini iddia etmek, açık hüküm içeren hadisi tavakkufu sebebiyle hüccet kabul etmeme karşısında sadra şifa bir çözüme daha yakındır. Kaldı ki Ümmü Habibe validemiz de meni'ye Nebi (s.a.v.)'in pis dediğini söylememiş, kendisi elbiseye bulaşan necasetten bahsetmiştir ki; elbisede ki necaset namaz'a manidir, ama hangi necaset.