بَاب
السُّجُودِ
عَلَى
الْأَنْفِ
161-162. Burun Üzerine
Secde
حَدَّثَنَا
مُؤَمَّلُ
بْنُ
الْفَضْلِ
حَدَّثَنَا
عِيسَى عَنْ
مَعْمَرٍ
عَنْ يَحْيَى
بْنِ أَبِي
كَثِيرٍ عَنْ
أَبِي
سَلَمَةَ عَنْ
أَبِي سَعِيدٍ
الْخُدْرِيِّ
أَنَّ
رَسُولَ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
رُئِيَ عَلَى
جَبْهَتِهِ
وَعَلَى
أَرْنَبَتِهِ
أَثَرُ طِينٍ
مِنْ صَلَاةٍ
صَلَّاهَا
بِالنَّاسِ
قَالَ أَبُو
عَلِيٍّ
هَذَا
الْحَدِيثُ
لَمْ
يَقْرَأْهُ
أَبُو
دَاوُدَ فِي
الْعَرْضَةِ
الرَّابِعَةِ
Ebû Saîd el-Hudrî
(r.a.)'den rivayet olunmuştur: "Halka kıldırdığı bir namazdan dolayı
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in alnında ve burnunun ucunda toz
izleri görüldü.
(Sünen-i Ebû Davud'un
râvisi) Ebû Ali (el-Lu'luî) dedi ki: Ebû Dâvûd dördüncü (ve son) okutuşunda bu
hadisi (burada) okumamıştır.
AÇIKLAMA:
Ebû Ali'nin metinde
geçen "Ebû Dâvûd dördüncü okutuşunda bu hadisi okumamıştır" sözünden
anlaşılıyor ki, müellif Ebû Dâvûd Süncn'ini yazdığı zaman bâbların ve
hadislerin tertibi konusunda arkadaşlarının da fikirlerini almak maksadıyla
hazırlamış olduğu nüshayı onlara dört defa okumak-okutmak suretiyle arz
etmiştir. Ebû Dâ-vûd'un talebelerinden olan Ebû Ali el-Lu'luî de onların içinde
bulunduğu için hadislerin dördüncü arz edilişinde Sünen'in aldığı son şekli
hatırlatmakta ve bu hadisin aslında burada bulunmadığını kesinlikle ifâde
etmektedir. Esasen bu hadis, daha önce 894 numarada geçtiği için dördüncü
müzakerede buradan kaldırılmış olması gayet tabiidir. Bu hadisle ilgili
açıklama 894 numarada geçmiştir.