NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
زُهَيْرُ
بْنُ حَرْبٍ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الرَّحْمَنِ
بْنُ
مَهْدِيٍّ حَدَّثَنَا
أَبُو
عَوَانَةَ
عَنْ دَاوُدَ
بْنِ عَبْدِ
اللَّهِ
الْأَوْدِيِّ
عَنْ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
الْمُسْلِيِّ
عَنْ
الْأَشْعَثِ
بْنِ قَيْسٍ
عَنْ عُمَرَ
بْنِ
الْخَطَّابِ
عَنْ النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ لَا
يُسْأَلُ
الرَّجُلُ
فِيمَا ضَرَبَ
امْرَأَتَهُ
Ömer b. el-Hattâb'dan
rivayet olunduğuna göre, Nebi (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :
"Kişiye karısını
niçin dövdüğü sorulamaz."
Diğer tahric: İbn Mâce,
nikâh
AÇIKLAMA:
Bir erkeğe karısını
dövmesinin sebebini sormak doğru olmadığı gibi, onun bu hareketini kınamak
maksadıyla kendisine "Bu kadını niçin dövüyorsun?" gibi sözler sarf
etmek de caiz değildir. Çünkü onun bu kadını, kendisini çok haklı kılan, fakat
açıklanması da o derece sakıncalı bulunan bir sebepten dolayı dövmüş olması
mümkündür.
Mahir: Burada kadın
dövmeye teşvik yoktur. Sorulunca alınacak cevap ya yalan iftira yada utanç
kaynağı olacağı için böyle denmiştir. Kadın dayak yiyorsa şikayetçi olur ve
isterse boşanma taleb eder ki efendimiz böyle bir vakada şikayetçi kadını
boşamıştır.