NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
مَنْصُورٍ
الطُّوسِيُّ
حَدَّثَنَا
يَعْقُوبُ
حَدَّثَنَا
أَبِي عَنْ
ابْنِ
إِسْحَقَ
حَدَّثَنِي نَافِعٌ
عَنْ ابْنِ
عُمَرَ أَنَّ
رَسُولَ اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ حِينَ
أَقْبَلَ
مِنْ
حَجَّتِهِ
دَخَلَ الْمَدِينَةَ
فَأَنَاخَ
عَلَى بَابِ
مَسْجِدِهِ
ثُمَّ دَخَلَهُ
فَرَكَعَ
فِيهِ
رَكْعَتَيْنِ
ثُمَّ انْصَرَفَ
إِلَى
بَيْتِهِ
قَالَ
نَافِعٌ فَكَانَ
ابْنُ عُمَرَ
كَذَلِكَ
يَصْنَعُ
îbn Ömer'den demiştir
ki:
Rasûlullah (S.A.V.)
(veda) haccından döndüğü zaman, Medine'ye girmiş, mescidinin önünde devesini
çöktürmüş, mescide girip orada iki rek'at namaz kılmış, sonra evine girmiştir.
(Bu hadisi Îbn Ömer'den
rivayet eden) Nafi; "îbn Ömer de böyle yapardı" dedi.
İzah:
Bu nacusi §erif» yoldan
gelen bir kimsenin evine varmadan önce, mahalle mescidine uğrayarak orada iki
rek'at namaz kılıp evine ondan sonra dönmesinin sünnet olduğuna delalet
etmektedir.
Bir önceki hadisin
şerhinde de açıkladığımız; bu dönüş namazı kılınınca, aynı zamanda sahibinin
seferden döner dönmez ansızın eve girme gibi yasak bir işi işlemekten alıkoyar
ve hanımına da kocasının dönüş haberini alarak onu karşılamak üzere gerekli
hazırlığı yapma imkanı verir.