NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
النُّفَيْلِيُّ
حَدَّثَنَا زُهَيْرٌ
حَدَّثَنَا
فُضَيْلُ
بْنُ مَرْزُوقٍ
عَنْ
عَطِيَّةَ
بْنِ سَعْدٍ
الْعَوْفِيِّ
قَالَ
قَرَأْتُ
عَلَى عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
عُمَرَ
اللَّهُ
الَّذِي
خَلَقَكُمْ
مِنْ ضَعْفٍ
فَقَالَ مِنْ
ضُعْفٍ
قَرَأْتُهَا
عَلَى
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
كَمَا
قَرَأْتَهَا
عَلَيَّ
فَأَخَذَ
عَلَيَّ
كَمَا
أَخَذْتُ
عَلَيْكَ
Atiyye b. Sa'd
El-Avfî'den rivayet olunmuştur; dedi ki:
"o Allah'dır ki,
sizin za'f dan yarattı"[Rûm 54] ayetini Abdullah b. Ömer"in yanında
... (kelimesinin ilk harfini üstün olarak) okudum? da bana; "min
du'fin" oku, dedi (ve sözüne şöyle devam etti): "Ben bu ayeti
Resulullah (s.a.v)'e senin bana okuduğun şekilde okudum da benim sana itiraz
ettiğim gibi bana itiraz etti."
İzah:
Tirmizi, Kıraat
Müfessir Beğavi'nin
açıklamasına göre; hadis-i şerifte söz konusu edilen kelimesinin
"dat"ı Ötreli olarak da üstünlü olarakta okunur. Kureyşliler
"dat"ın ötresiyle, Temin kabilesi de ''daf'ın üstünüyle okurlar.
Nesefi'nin açıklamasına
göre, Kıraaat imamları da ötreli okurlar. Asım ile Hamza bu harfi üstünlü, diğer
kıraaat imamları da ötreli okurlar. Fakat mevzumuzu teşkil eden haris-i şerif
bu harfi ötreli okumanın üstünlü okumaya nisbetle daha sıhhatli olduğuna
delalet etmektedir.