SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TERECCÜL BAHSİ

<< 4179 >>

NUMARALI HADİS-İ ŞERİF:

 

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ أَنَّ حَمَّادَ بْنَ زَيْدٍ وَإِسْمَعِيلَ بْنَ إِبْرَاهِيمَ حَدَّثَاهُمْ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ صُهَيْبٍ عَنْ أَنَسٍ قَالَ نَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ التَّزَعْفُرِ لِلرِّجَالِ وَقَالَ عَنْ إِسْمَعِيلَ أَنْ يَتَزَعْفَرَ الرَّجُلُ

 

Enes (r.a) demiştir ki:

 

"Resûlullah (s.a.v.), erkekleri zaferan sürünmekten nehyetti."

 

Müsedded; ismail'den "Erkeğin zâferan kullanmasını" diye rivayet etti.

 

 

İzah:

Buhari, Libas; Müslim, Libas; Tirmizi. Edeb: Nesaî. Zinet

 

Hadisin Müslim'deki bir rivayetinde Zaferân sürünmenin nehyedildiği mutlak bir şekilde ifadelendirilmiş, erkek veya erkekler kelimesi yer almamıştır. Ancak ravilerden Kuteybe, Hammad'dan "yani erkekler için" şeklindeki tefsire işaret et­miştir. Müslînıin ikinci rivayeti ise aynen Müsedded'in, İsmail'den yaptı­ğı rivayet gibidir.

 

Bu hadiste Hz. Nebi (s.a.v.)'in erkekleri zaferân sürünmekten nehyettiği ifade edilmektedir. Avnü'l-Ma'bûd'da nehyin genel olduğu, hem elbiseye, hem de bedene şâmil bulunduğu bildirilmektedir. Bezlü'l - Mec-hûd sahibi ise nehyi, zaferânla boyanmış elbise giymeye hamletmiştir.

 

İbn Tın ve İbn Battâl'da nehyin bedene mahsus olup kerahete hamle­dileceğim söylemişlerdir.