NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
صُدْرَانَ
حَدَّثَنَا
الْمُعْتَمِرُ
حَدَّثَنَا
إِسْمَعِيلُ
بْنُ أَبِي خَالِدٍ
عَنْ
مُجَالِدِ
بْنِ سَعِيدٍ
عَنْ عَامِرٍ
قَالَ
حَدَّثَتْنِي
فَاطِمَةُ
بِنْتُ
قَيْسٍ أَنَّ
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
صَلَّى
الظُّهْرَ ثُمَّ
صَعِدَ
الْمِنْبَرَ
وَكَانَ لَا
يَصْعَدُ
عَلَيْهِ
إِلَّا
يَوْمَ
جُمُعَةٍ
قَبْلَ
يَوْمَئِذٍ
ثُمَّ ذَكَرَ
هَذِهِ
الْقِصَّةَ
قَالَ أَبُو دَاوُد
وَابْنُ
صُدْرَانَ
بَصْرِيٌّ
غَرِقَ فِي
الْبَحْرِ
مَعَ ابْنِ
مِسْوَرٍ
لَمْ يَسْلَمْ
مِنْهُمْ
غَيْرُهُ
Fatıma binti Kays
(r.anha) şöyle dedi.
Nebi (s.a.v.) öğle
namazını kıldı sonra minbere çıktı. Halbuki o daha önce minbere sadece Cuma
günü çıkardı...
Ravi Amir sonra bu (bir
önceki (4326.) hadisteki) kıssayı aıılatn.
Ebû Davûd derki: îbn
Sadran Basralıdir. İbn Mısver ile birlikte denizde batü. ondan başka hiç kimse
kurtulamadı.
İzah:
Bu rivayetle Fatıma
binti Kays Rasuiullah'ın kendilerine Cessase kıssasını öğleden sonra
anlattığını söylemektedir. Haibuki önceki rivayette, yatsıdan sonra anlattığını
söylemiştir. Halbuki önceki rivayette, yatsıdan sonra anlattığı ifade
edilmekle idi. Bu, görünüşte bir çelişkidir.
Bezlü'l-Mechud müellifi
bu konu ile ilgiii olarak şöyle demektedir: "Bu iki rivayet arasında
çelişki yoktur. Çünkü Temim, hadiseyi Rasûlul-lah'a akşamdan sonra anlatmış bu
yüzden yatsı geçmiştir. Yatsıdan sonra Rasûlullah oradaki cemaate anlatmıştır.
Ertesi gün öğleden sonra da yatsıda olmayanlara anlatmıştır."