DEVAM: 3- AY HALİ
KADININ KOCASININ BAŞINI YIKAMASININ VE TARAMASININ CAİZ OLDUĞU, ARTlĞININ
TEMİZ OLDUĞU, KUCAĞINA YASLANARAK KUR'AN OKUNABİLECEĞİ BABI
14 - (300) حدثنا
أبو بكر بن
أبي شيبة
وزهير بن حرب.
قالا: حدثنا
وكيع عن مسعر
وسفيان، عن المقدام
بن شريج، عن
أبيه، عن
عائشة؛ قالت:
كنت
أشرب وأنا
حائض. ثم
أناوله النبي
صلى الله عليه
وسلم. فيضع
فاه على موضع
في. فيشرب.
وأتعرق العرق
وأنا حائض. ثم
أناوله النبي
صلى الله عليه
وسلم. فيضع
فاه على موضع
في. ولم يذكر
زهير: فيشرب.
[:-690-:] Bize Ebu Bekr, b. Ebî Şeybe ile Züheyr b. Harb rivayet
ettiler. (Dedilerki): Bize Vekî' Mis'arla Süfyan'dan, onlarda Mikdam b.
Şüreyc'den o babasından, o da Âişe'den naklen rivayet etti. Âişe şöyle demiş:
Ben ay hali olduğum
halde (kaptan) su içer sonra onu Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e
uzatırdım. O da ağzımı koyduğum yere kendi ağzını koyar ve öyle içerdi. Ay hali
iken kemiğin etini ısım sonra onu Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e
uzatırdım, o da ağzımı koyduğu m yere ağzını koyardı.
Zuheyr rivayetinde
"içerdi" ibaresini zikretmemiştir.
Diğer tahric: Ebu
Davud, 259; Nesai, 70,278 -uzunca-, 279, 280, 281,340,375 -uzunca-, 376, 377,
378; İbn Mace, 643
NEVEVİ ŞERHİ: "Ark" üzerinde bir miktar et kalmış kemik
demektir. Daha meşhur olan anlamı budur. Ebu Ubeyd ise: Bir miktar et demektir
derken, el-Halil: Üzerinde et olmayan kemiktir demiştir, çoğulu
"urak" olarak gelir. Kemik üzerindeki etin dişlerle sıyrılıp alınması
halini anlatmak için bu fiil kullanılır.
DAVUDOĞLU AÇIKLAMA: Ark: Üzerinde et
bakiyyesi bulunan kemiktir. Kelimenin meşhur manası budur. Bazılarına göre; bir
miktar et demektir. İmam Halil b. Ahmed'e göre ark etsiz kemik demektir.
«Etearraku» kemiğin etlerini dişlerimle ısırırdım. Manasınadır.
Hadis-i
Şerif hayızlı kadının artığı ile bedeninin temiz olduğuna delildir. Bazıları
İmam Ebü Yusuf'a göre bedeninin necis olduğunu söylemişlersede bu rivayet doğru
değildir.