DEVAM:
3. Emme İle İlgili Hükümleri İhtiva Eden Başka Hadisler
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ
بْنِ أبِي
بَكْرِ بْنِ
حَزْمٍ، عَنْ عَمْرَةَ
بِنْتِ
عَبْدِ
الرَّحْمَنِ،
عَنْ
عَائِشَةَ
زَوْجِ
النَّبِيِّ r،
أَنَّهَا
قَالَتْ :
كَانَ فِيمَا
أُنْزِلَ
مِنَ
الْقُرْآنِ
عَشْرُ
رَضَعَاتٍ
مَعْلُومَاتٍ
يُحَرِّمْنَ،
ثُمَّ
نُسِخْنَ بِخَمْسٍ
مَعْلُومَاتٍ،
فَتُوفِّيَ
رَسُولُ
اللَّهِ r وَهُنَّ
مِمَّا
يُقْرَأُ
مِنَ
الْقُرْآنِ(
قَالَ
يَحْيَى :
قَالَ
مَالِكٌ :
وَلَيْسَ عَلَى
هَذَا
الْعَمَلُ.
Hz. Aişe şunları
rivayet etmiştir:
«Kur'an'da
indirilenler içerisinde nikahı haram kılan malum on emme vardı. Sonra bu beş
malum emme ile neshedildi. (Kendilerine nesih haberi ulaşmayan bir kısım
insanlar tarafından) bunlar, Kur'an'dan olmak üzere okunurken Resulullah vefat
etti.»
Diğer tahric:
Müslim, Rada
AÇIKLAMA:
Nevevî der ki: On emmenin, beş emme ile nesh edilmesi çok gecikti. Hatta
Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem vefat edince, kendilerine nesih haberi
ulaşmayanlar, bunu Kur'an'dan olmak üzere okuyorlardı. Kendilerine nesih haberi
ulaşınca, bunu okumayı terkettiler.
İmam Malik der
ki: Bu hadisle amel edilmemektedir.