MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

HAC

<< 1723 >>

83- Mina'dan Ayrıldıktan Sonra Muhassab'da Konaklama

 

1. Ebu Hureyre (r.a.)

 

- - (-)

12217 (1)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Kurban bayramının ikinci gününde Mina'dayken bir hutbe verdi ve: ''Yarın Kinane oğullarının vadisinde, onların küfür üzerıne yeminleştikleri yerde konaklayacağız'' buyurdu. Buradan kasıt da Muhassab'tır. Zira bu yerde Kinane oğulları ile Kureyşliler, kendilerine Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'i teslim edene kadar Haşim oğulları ile Muttalib oğullarından kız alıp vermeme ve alışveriş yapmama üzerine yeminler etmişlerdi.

 

[-Sahih-]

 

Diğer tahric: Buhari (3/361, 362), Müslim (1/371) ve Beyhaki, es-Sünenu'l-Kübra'da (5/160) rivayet ettiler.

 

 

 

12218 (2)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Yarın inşaaIlah konaklayacağımız yer Kinane oğullarınını içinde küfür üzerine yeminleştikleri vadi olacaktır'' buyurdu.

 

[-Sahih-]

 

 

 

12219 (3)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Yarın inşaaIlah konaklayacağımız yer Kinane oğullarınını içinde küfür' üzerine yeminleştikleri vadi olacaktır'' buyurdu.

 

 

 

12220 (4)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Yarın inşaailah konaklayacağımız yer Kinane oğullarınmı içinde küfür üzerine yeminleştikleri vadi olacaktıl'" buyurdu.

 

 

 

12221 (5)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Mina'dan ayrılmak istediği zaman: "Yarın inşaailah l\IIuhassab'tal Kinane oğullarının içinde küfür üzerine yeminleştikleri vadide konaklayacağız" buyurdu. Zira bu yerde Kinane oğulları ile Kureyşliler, kendilerine Resulullahlı (Sallallahu aleyhi ve Sellem) teslim edene kadar Haşim oğulları ile Muttalib oğullarından kız alıp vermeme ve onlarla birlikte olmama üzerine yeminler etmişlerdi.

 

[-Sahih-]

 

Diğer tahric: Buhari, hac (2/181), Müslim, hac 2/952 (1314) ve Ebu Davud, menasik 2/210 (2011) rivayet ettiler.

 

 

2. Usame b. Zeyd

 

- - (-)

12222 (1)- Usame b. Zeyd der ki: Veda haccında: "Ey Allah'ın Resulü! Yarın nerede konaklayacağız?" dediğimde: ''Akil bize (Mekkelde) konaklayacak yer bıraktı mı ki?'' dedi. Sonra da: ''Yarın inşaaIlah Muhassablta, Kinane oğuIlarının, içinde Kureyşlilerle küfür üzerıne yeminleştikleri vadide konaklayacağız'' buyurdu. Zira Kinane oğulları Kureyşlilerle, Haşim oğullarından kız alıp vermeme, alışveriş yapmama ve onlara yardım etmeme konusunda anlaşmışlardı. Sonra Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Kafir biri müslüman birine, müslüman biri de kafir birine varis olalmaz'' buyurdu."

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Buhari (3058), Müslim (1351), Ebu Davud (2010, 2910) ve İbn Mace (2942) rivayet ettiler. 16487 (5)'te tekrar edecektir.

 

 

 

12223 (2)- Usame b. Zeyd der ki: Mekke'nin fethedildiği yıl (hac mevsiminde): "Ey Allah'ın Resulü! Yarın inşaAllah nerede konaklayacağız?" dediğimde: ''Akil bize konaklayacak yer bıraktı mı ki?'' dedi. Sonra da: ''Kafir biri Mu'min birine, Mu'min biri de kafir birine varis olamaz'' buyurdu.

 

[Sahih]

 

 

3. İbn Ömer (r.a.)

 

- - (-)

12224 (1)- İbn Ömer bildiriyor: "Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Batha'da öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarım kıldı. Sonra biraz uyuyup dinlendi ve ardından Mekke'ye girdi." Ravi der ki: "İbn Ömer de aynısını yapardı."

 

[-Sahih-]

 

Diğer tahric: Ebu Davud (2012-3) rivayet etti.

 

 

 

12225 (2)- Bekr b. Abdillah der ki: "İbn Ömer, Mekke'ye girmeden önce Batha'da biraz uyurdu. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in öyle yaptığını söylerdi."

 

[-Sahih-]

 

 

 

12226 (3)- İbn Ömer bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Muhassab'da öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarını kıldı. Sonra biraz uyuyup dinlendi ve ardından Mekke'ye girip tavaf yaptı."

 

[-Sahih-]

 

 

 

12227 (4)- İbn Ömer bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Muhassab'da öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarını kıldı. Sonra biraz uyuyup dinlendi ve ardından Mekke'ye girip tavaf yaptı."

 

[-Sahih-]

 

 

 

12228 (5)- İbn Ömer der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Ebu Bekr, Omer ve Osman, Abtah'ta konaklarlardı."

 

[-Sahih-]

 

 

 

12229 (6)- İbn Ömer der ki: "Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem), Ebu Bekr, Ömer ve Osman Muhassab'ta konaklarlardı."

 

[-Sahih-]

 

 

4. Hz. Aişe ve İbn Abbas

 

- - (-)

12230 (1)- Hz. Aişe der ki: "Abtah'ta konaklama sünnet değildir. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) (Medine'ye döneceği zaman) yola çıkmak için daha kolayına geldiğinden burada konaklardı."

 

[-Sahih-]

 

Diğer tahric: Buhari, hac 3/591 (1765), Müslim, hac 2/951 (1311), Tirmizi, hac 3/200 (853, "hasen sahih") ve Ebu Davud, hac 2/209 (2008) rivayet ettiler.

 

 

 

12231 (2)- Hz. Aişe der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) (Medine'ye döneceği zaman) yola çıkmak için daha kolayına geldiğinden Muhassab'da konaklardı. Yoksa burada konaklamak sünnet değildir. Dileyen burada konaklar, dileyen de konaklamaz."

 

[Sahih]    \

 

 

 

12232 (3)- Hz. Aişe der ki: "Muhassab'ta konaklama sünnet değildir. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) (Medine'ye döneceği zaman) yola çıkmak için daha kolayına geldiğinden burada konaklardı."

 

[Sahih]

 

 

 

12233 (4)- Urve bildiriyor: Aişe, Muhassab'ta konaklamaz ve: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) (Medine'ye döneceği zaman) yola çıkmak için daha kolayına geldiğinden burada konaklardı" derdi.

 

[Sahih]

 

 

 

12234 (5)- Hz. Aişe der ki: "Abtah'ta konaklama sünnet değildir. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) (Medine'ye döneceği zaman) yola çıkmak için daha kolayına geldiğinden burada konaklardı."

 

[Sahih]

 

 

 

12235 (6)- Ata bildiriyor: İbn Abbas, Abtah'ta konaklamanın gerekli olmadığını düşünür ve: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) orada eşi Aişe için konaklamıştı" derdi.

 

[Hasen]

 

 

 

12236 (7)- Ata bildiriyor: İbn Abbas, Abtah'ta konaklamanın gerekli olmadığını düşünür ve: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) orada eşi Aişe için konaklamıştı" derdi.

 

[Hasen]

 

 

 

12237 (8)- İbn Abbas der ki: "Muhassab'ta konaklamanın herhangi bir önemi yoktur. Orası Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in konakladığı yerlerden biri olmaktan öte değildiL"

 

[-Sahih-]

 

Diğer tahric: el-Münteka'da (2659) geçtiği üzere Buhari ile Müslim rivayet ettiler.