SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 187 >>

بَاب فِي تَرْكِ الْوُضُوءِ مِمَّا مَسَّتْ النَّارُ

74. Ateşte Pişen Şeyi Yemekten Dolayı Abdest Bozulmaz

 

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ حَدَّثَنَا مَالِكٌ عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَكَلَ كَتِفَ شَاةٍ ثُمَّ صَلَّى وَلَمْ يَتَوَضَّأْ

 

İbn Abbas (r.a) demiştir ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bir koyunun (pişmiş olan) küreğini(n etini) yedi. Sonra abdest almadan namaz kıldı."

 

 

Diğer tahric: Buhari, vudu’; Müslim, hayz; Muvatta, tahare; Ahmed b. Hanbel

 

AÇIKLAMA:     Hadiste ifade edilen bu hadise, Fethu’I-Bari'nin beyanına göre, Duba'a bint Zübeyr b. Abdi'l-Muttalib'in evinde olmuştur. İbn Abbas'ın teyzesi Meymune'nin evinde olduğunu söyleyenler de vardır.

 

Bu ve bu babtaki diğer hadisler, pişmiş et yemekten dolayı abdest almanın lazım olmadığına işaret etmektedir. Hulefa-i Raşidin ve ashab'ın ileri gelenleri ile dört mezhep imamının görüşü de böyledir.

 

Ömer b. Abdilaziz, Hasen el-Basri, Zühri ve Ebu Kılabe'nin ateşte pişen eti yemekten dolayı abdest almanın gerekli olduğu görüşünde oldukları rivayet edilmiştir. Bu görüş sahipleri bundan sonraki babta gelecek olan hadislere dayanmışlardır. Cumhur ise o hadislerin, üzerinde durduğumuz babın hadisleri ile nesh edildiğini söylemişlerdir.