DEVAM: 132. Kadınların
İç Çamaşırları İle Namaz Kılmak
حَدَّثَنَا
الْحَسَنُ
بْنُ عَلِيٍّ
حَدَّثَنَا
سُلَيْمَانُ
بْنُ حَرْبٍ
حَدَّثَنَا
حَمَّادٌ
عَنْ هِشَامٍ
عَنْ ابْنِ
سِيرِينَ
عَنْ
عَائِشَةَ
أَنَّ
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
كَانَ لَا
يُصَلِّ فِي
مَلَاحِفِنَا
قَالَ
حَمَّادٌ
وَسَمِعْتُ
سَعِيدَ بْنَ
أَبِي
صَدَقَةَ
قَالَ
سَأَلْتُ
مُحَمَّدًا
عَنْهُ
فَلَمْ
يُحَدِّثْنِي
وَقَالَ سَمِعْتُهُ
مُنْذُ
زَمَانٍ
وَلَا
أَدْرِي مِمَّنْ
سَمِعْتُهُ
وَلَا
أَدْرِي
أَسَمِعْتُهُ
مِنْ ثَبْتٍ أَوْ
لَا فَسَلُوا
عَنْهُ
Aişe (r.anha)'nın şöyle
dediği rivayet edilmiştir: "Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bizim
elbiselerimizde (veya çarşaflarımızda) namaz kılmazdı."
Hammad; Said bin Ebi
Sadaka'nın şöyle dediğini duydum demiştir: Bu Hadisi Muhammed bin Sırın'e
sordum, rivayet etmedi ve "Ben onu eskiden beri duydum. Fakat kimden
duyduğumu bilmiyorum. Güvenilir birinden mi, yoksa başkasından mı duyduğumu
hatırlayamıyorum. Onu (başkasına) sorunuz” dedi.
AÇIKLAMA: Hadisin Hz. Aişe'ye nisbet edilen bölümü bir
evvelki hadisle aynıdır.
Müellifin
Hammad'ın sözünü kaydetmekten maksadı, hadisin münkati' olduğuna işaret
etmektir. Çünkü hadisin senet zincirine göre Hammad Hişam'dan, Hişam da İbn
Sirin vasıtasıyla Hz. Aişe'den rivayet etmiş görünmektedir. Said bin Ebi
Sadaka, bu hadisi İbn Sirin'e sorduğunda kesin bir cevap da almamış, ne red
etmiş ne de olumlu karşılık vermiştir. Bu, Hadiste bir inkıta olma ihtimalini
ortaya koymaktadır.