SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

SALAT BAHSİ

<< 424 >>

DEVAM: 8. Sabah Namazının Vakti

 

حَدَّثَنَا إِسْحَقُ بْنُ إِسْمَعِيلَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ ابْنِ عَجْلَانَ عَنْ عَاصِمِ بْنِ عُمَرَ بْنِ قَتَادَةَ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ مَحْمُودِ بْنِ لَبِيدٍ عَنْ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَصْبِحُوا بِالصُّبْحِ فَإِنَّهُ أَعْظَمُ لِأُجُورِكُمْ أَوْ أَعْظَمُ لِلْأَجْرِ

 

Rafi'b. Hadic (r.a.)'dan, şöyle demiştir: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Sabah namazını ortalık aydınlanınca kılınız. Çünkü bu ecrinizi daha büyük kılar veya ecir(iniz) daha büyük olur."

 

 

Diğer tahric: Tirmizî, mevakit, (Benzeri); Nesai, mevakit (Benzeri); İbn Mace, salat

 

AÇIKLAMA:     “Sabah namazını ortalık aydınlanınca kılınız" diye tercüme ettiğimiz أَصْبِحُوا بِالصُّبْحِ cümlesi  en-Nihaye'de "Onu sabah doğduğu anda kılınız" diye manalandırılmıştır. Hadiste namazı ortalık ağarıncaya kadar geciktirme emredilmektedir.

 

Suyuti, bu Hadisle ilgili olarak, "bununla anlaşılmış oluyor ki, "sabahı aydınlığa bırakınız" lafzı, ile rivayet edenler, Hadisi mana olarak rivayet etmişlerdir" der.

 

Bu Hadis önceki Hadisin şerhinde de işaret edildiği gibi, sabah namazını aydınlığa bırakmayı efdal gören Hanefilerin delillerindendir.

 

Sabahı ilk vaktinde, alaca karanlıkta kılmayı daha efdal görenler bu Hadisteki "aydınlığa bırakma" veya "sabahın doğmasından" maksadın, ikinci fecrin doğması olduğunu söylerler.

 

Önceki Hadiste sabah namazının efdal vakti hususundaki ihtilaflar ve delilleri mufassal olarak verildiği için burada tekrarına lüzum görülmemiştir.