NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُسْلِمُ
بْنُ
إِبْرَاهِيمَ
حَدَّثَنَا
الْمُسْتَمِرُ
بْنُ
الرَّيَّانِ
عَنْ أَبِي
نَضْرَةَ
عَنْ أَبِي
سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ
قَالَ قَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
أَطْيَبُ
طِيبِكُمْ
الْمِسْكُ
Ebû Said el-Hudrî'den
demiştir ki: Rasûlullah (s.a.v.)
"Kokularınızın en
güzeli misktir" buyurdu.
İzah:
Müslim, elfa
zmine'l-edeb; Tirmizî, cenâiz; Nesâi, cenâiz; Ahmed b. Hanbel, III, 36, 40, 46,
62.
Bu hadis-i şerifin
vürûduna sebep; ölüyü miskle kokulamanın sünnet olduğunu bilen ashab-ı kiramın
fahr-i kâinat Efendimize yönelttikleri "ölüyü kokulamak için en güzel koku
hangisidir?" şeklindeki bir soru olması ihtimali kuvvetlidir. Nesaî'nin
rivayetinde "Misk kokularınızın en güzelindendir" buyurulması da
Rasûl-ü Zîşan Efendimiz, bu sözü söylemeden önce kendisine "kokuların
hangisi güzeldir?" şeklinde bir soru sorulmuş olduğu ihtimalini
kuvvetlendirmektedir. Musannif Ebû Dâvûd'la Tirmizî ve Nesaî bu meselede böyle
düşündükleri için, bu hadisi cenaze bölümüne yerleştirmişledir. Binaenaleyh
Hz. Fahr-İ Kâinat Efendimiz "kokularınızın en güzeli misktir."
buyurmakla "ölülerinizi miskle kokulayınız" demek istemiştir. Çünkü
melekler cenazenin etrafında hazır olduklarından ölüden çıkması muhtemel olan
pis kokulardan rahatsız olabilirler. Cenaze miskle kokulandığı zaman, pu pis
kokular kaybolacağından, meleklerin rahatsız olaması tehlikesi ortadan kalkmış
olur. Nitekim Abdur-rezzak'ın Musannaf ında rivayet edildiği üzere Selman-ı
Farisî (r.a) ölmeden önce karısına bir misk emanet ederek "öldüğüm zaman
beni bununla kokulayınız! Çünkü o zaman benim yanıma Allah'ın yaratıklarından
yemeyen ve içmeyen bir cemaat gelecektir. Onlar bu miskin kokusunu duymuş
olurlar!" demiştir. Ebû Bekir b. Ebî Şeybe de Hz. Enes'in bu maksatla
Rasûl-ü Zîşan Efendimizin güzel misklerle kokulanmış saçlarını sakladığını
rivayet etmektedir.