1. Namazın Vacib Olmasının Şartları
5. Namazın Rükün Ve Sünnetleri
6. Namazın Sahih Olmasının Şartları
7. İbadete Engel Olmayan Pislikler
1- Taşla
temizlenen mahalde kalan pislik izi: Böyle bir pislik izi sahibine nispetle
ibadete engel değildir. Şu halde bir kimse taşla temizlenmiş bir çocuğu sırtına
alarak namaz kılarsa, en sahih kavle göre namazı batıl olur.
2- Sokak
Çamuru: Necis olduğu kesin olarak bilinen ve çoğunlukla sakınılması zor olan
sokak çamuru ibadete engel değildir. Bunun hükmü zamana, elbiseye veya elbisede
bulunduğu yere göre değişir. Örneğin, pis çamur yaz mevsiminde ibadete
engeldir. Omuz veya kol kısmına isabet eden çamur da böyledir. Kış mevsiminde
elbisenin etek kısmına veya ayağa isabet eden çamur ibadete engel değildir.
3- Az
miktarda olan pire kan'ı ve sinek pisliği: En sahih kavle göre çok miktarda ve
ter ile etrafa yayılan az kan ibadete manidir. Kan'ın azlığı veya çokluğu örf
ile bilinir. Ben diyorum ki en sahih kavle ve muhakkik alimlere göre kan,
mutlak surette (az olsun çok olsun namaza nisbetle kişinin kendi kanı) ibadete
mani değildir. Allah daha iyi bilir.
Sivilce
kanının hükmü de pire kanının hükmü gibidir. Zayıf kavle göre sıkmakla çıkan
sivilce kanı ibadete manidir. Çıban ve yara kanı ile neşter ve kupa vurdurma
hallerinde çıkan kanın hükmü, zayıf kavle göre sivilce kanının hükmü gibidir.
En sahih kavle göre, sivilce kanma benzeyen kan devamlı akıyorsa bunun hükmü,
istihaze kanının hükmü gibidir. Devamlı akmıyorsa başkasından sıçrayan yabancı
kan hükmünde olup ibadete manidir. Zayıf kavle göre, başkasından sıçrayan az
miktardaki kan ibadete mani değildir. Ben diyorum ki en sahih kavle göre, çıban
ve yara kanı ile neşter ve kupa vurdurma halinde çıkan kanın hükmü, sivilce
kanının hükmü gibidir. En zahir kavle göre, başkasından sıçrayan az miktardaki
kan ibadete mani değildir. Allah daha iyi bilir.
İrin ve
cerahatin hükmü, kanın hükmü gibidir. Keza yaradan ve kabarcıktan akan su,
kokusu olsun veya olmasın en zahir kavle göre hükmü, kanın hükmü gibidir. Ben
diyorum ki mezhep alimlerince kabul edilen rivayete göre, kokusu olmayan
kabarcık suyu temizdir. Allah daha iyi bilir.
Bir kimse
elbisesinde necaset olduğunu bilmeden namaz kılarsa, İmamın son kavline göre
sonra kaza etmesi vacibtir. Şayet elbisesinde necaset olduğunu bilir, fakat
unutup yıkamadan namaz kılarsa, mezhep alimlerince kabul edilen rivayete göre
sonra kaza etmesi vacibtir.
9. Namazda On Tarafa Sütre Koymak
I. GİYİLMESİ HARAM OLAN ŞEYLER